Saskaņā ar statistiku, vairāk nekā 1/3 no pasaules enerģijas patēriņa ir berzes zudumā. Ja nodiluma apjoms pārsniedz pieļaujamo robežu, tas tieši ietekmēs iekārtas normālu darbību un kalpošanas laiku.Lasīt vairāk
Zemāk redzami ilustratīvi izgriezumi no tehnikas lietošanas instrukcijām ar atainotām kustīgo mezglu atrašanās vietām vairākām smagās tehnikas grupām un modeļiem:
- Ekskavatoru Bobcat E10Z eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E19 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E25 un E26 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Wacker Neuson ET24 un EZ26 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E35 un E35Z eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E60 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E62 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E85 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Bobcat E88 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Caterpillar 308CR eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Caterpillar 313FLGC eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Caterpillar 315GC eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru Caterpillar 320FL un 320GC eļļošanas punkti;
- Riteņu ekskavatoru Caterpillar M314F eļļošanas punkti;
- Kompaktiekrāvēju Bobcat T590E eļļošanas punkti;
- Kompaktiekrāvēju Bobcat T76 eļļošanas punkti;
- Kompaktiekrāvēju Bobcat T770 eļļošanas punkti;
- Riteņu kompaktiekrāvēju Bobcat S130 eļļošanas punkti;
- Riteņu kompaktiekrāvēju Bobcat S450 eļļošanas punkti;
- Riteņu kompaktiekrāvēju Bobcat S510E un S530 eļļošanas punkti;
- Frontālo iekrāvēju Kramer 5035 eļļošanas punkti;
- Frontālo iekrāvēju Kramer 5095 eļļošanas punkti;
- Frontālo iekrāvēju Wacker Neuson WL52 eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru-iekrāvēju JCB 4CX eļļošanas punkti;
- Ekskavatoru-iekrāvēju Caterpillar 434F2 eļļošanas punkti;
- Teleskopisko iekrāvēju Manitou ULM415H eļļošanas punkti;
- Teleskopisko iekrāvēju JCB 525-60 eļļošanas punkti;
- Teleskopisko iekrāvēju JCB 535-95 eļļošanas punkti;
- Teleskopisko iekrāvēju Manitou MT625H un MT625T eļļošanas punkti;
- Teleskopisko iekrāvēju Manitou MT1440 un MT1840 eļļošanas punkti.
Tehnikai, kurai ir uzstādīta Centrālā smērēšanas sistēma (CSS), lielākā daļa kustīgo mezglu tiek eļļoti automātiski. Šajā gadījumā operatoram periodiski ir jāveic CSS pārbaude nosakot smērvielas stāvokli un apjomu kustīgajos mezglos. Tie smagās tehnikas kustīgie mezgli, kuriem nav pievadīta CSS, ir jāiesmērē ar tam paredzēto smērvielu manuāli, t.i., lietojot smērpistoli. Gadījumā, ja Centrālajā smērēšanas sistēmā smērvielas līmenis ir nokrities uz minimumu, ir jāpiesaka tās uzpilde izveidojot Servisa pieteikumu objektā.
Kompensācija par tehnikas kustīgo mezglu nesmērēšanu ir EUR 150 + PVN.